Prosta makieta Warhammer 40k – tutorial

W tym tutorialu opisuję jak przygotować makietę do Warhammera 40000 – trudny teren (Difficult terrain w zasadach) z głazami i jednym wypalonym drzewem. Przygotowanie makiet nie musi być skomplikowane, nie wymaga wielkiej wprawy, a jednocześnie daje dużo frajdy. A oto końcowy efekt:

Do przygotowania makiety zostały wykorzystane następujące elementy:

  • Podstawka – wykorzystałem plasticard (polistyren HIPS), o grubości 3mm. Plasticard jest bardzo twardy i trudny w precyzyjnej obróbce, dlatego świetnie nadaje się na podstawy budynków i makiet.
  • Kamienie – głazów do makiety nie trzeba wykonywać ze styropianu – można po prostu tak jak w tym przypadku, poszukać kamieni na miejscowym osiedlu 🙂
  • Spalone drzewo – wykonane wcześniej z modeliny schnącej na powietrzu oraz drutu.
  • Farby – czarny podkład w sprayu, oraz dowolne farby w kolorze szarym i czarnym do cieniowania.
  • Klej do przyklejenia kamieni i drzewa do podstawki – polecam Anita’s Tacky Glue, dostępny w empikach lub sklepach ze scrapbookingiem uniwersalny klej zasychający w przezroczystą i elastyczną masę, którą później można także pomalować, nadający się więc świetnie do makiet.

1. Zaczynamy od doboru kamieni pasujących nam do makiety, a następnie posprejowania ich czarnym podkładem. Kamienie dobieramy tak, aby pasowały do skali makiety, oraz aby można je było łatwo przykleić.

2. Przyklejamy kamienie do podstawki w wybranych miejscach.

Makieta 2 Warhammer 40k

3. Nakładamy tacky glue na podstawkę pędzelkiem, w razie potrzeb rozcieńczając go odrobiną wody i posypujemy podstawkę posypką składającą się z drobnych kamieni, żwiru i bardzo drobnego piasku. Posypka powinna mieć czarny lub szary kolor.

4. Po wyschnięciu kleju otrzepujemy makietę i nakładamy jeszcze jedną warstwę, w miejscach gdzie posypka się nie przykleiła.

5. Po wyschnięciu drugiej warstwy posypki, malujemy kamienie i przyklejone drzewo mieszaniną czarnego i szarego koloru. Drzewo powinno mieć więcej szarych barw niż czarnych.

Efekt końcowy:

Koncowy efekt makiety Warhammera

Tak wykonany teren można jeszcze ozdobić według własnych preferencji, dodając no. symbole chaosu na skałach namalowane czerwoną farbą, orkowe glify, lub wbity w ziemię sztandar Ultramarines.

Reklamy

Dodaj komentarz

Filed under Warhammer

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )